Teknoloji

CONVERGENCE: A League of Legends Hikaye İncelemesi: Evren Genişliyor

League of Legends evreninde geçen farklı türde oyunları yayınlayan Riot Games’in kolu Riot Forge tarafından yayınlanan ve Double Stallion tarafından geliştirilen CONVERGENCE: A League of Legends Story’ye bir göz atalım.

Riot Games, 2009 yılında piyasaya sürdüğü League of Legends ile yakaladığı muazzam başarıyı, bu merak uyandıran evreni genişleterek ve farklı oyuncu türlerine ulaşarak geliştirmeye kararlı.

League of Legends’ın başarısını zaten biliyorsunuz. MOBA türündeki oyun inanılmaz bir başarıya imza attı ve arkasında günden güne beslenen ve genişleyen bir dünya var. Riot Games de bu dünyada geçecek ve daha çok tek oyunculu oyunlara odaklanacak olan Riot Forge isimli bir yapı kurduğunu duyurdu. Hextech Mayhem, Ruined King ve The Mageseeker gibi yapımlara imza atan Riot Forge, sonunda CONVERGENCE: A League of Legends Story ile karşınızda.

Peki nedir bu CONVERGENCE: A League of Legends Hikayesi?

2D platform tipi olan yapımız bizleri League of Legends’ın en sevilen karakterlerinden biri olan Ekko’nun yerine koyarak hem kaosun hem de ilginç bir hayatın aktığı yer altı şehri Zaun’un sokaklarında bırakıyor. Netflix’te yayınlanan ve ödüllerine doyamayan Arcane izleyenlerin ve League of Legends hayranlarının yakından tanıdığı Ekko’yu kontrol ettiğimiz oyunda kendimizi bizden daha büyük şeylerin ortasında buluyoruz. Zaun sokaklarında yürümeye ve düzeni sağlamaya çalıştığımız oyunda yükseklik. Bu noktada en büyük yardımcılarımız elbette zamanı manipüle etme becerimiz, kendi zıplayan icatlarımız, arkadaşlarımız ve sürprizi bozmamak için bahsetmeyeceğimiz bazı işbirlikçilerimiz.

Gelelim oynanışa.

Yukarıda belirtildiği gibi, oyun bir 2D platform oyunudur. Metroidvania çeşidine de göz kırpan yapımda zaman içerisinde yaptığımız iyileştirmeler ve topladığımız farklı objeler ile hem güçleniyor hem de daha önce geçmek zorunda olduğumuz alanlara ulaşarak yeni şeyler keşfediyoruz. Tüm bu gelişmelerden elbette Ekko’nun yetenekleri de nasibini alıyor. Hem toplayabileceğiniz hem de satın alabileceğiniz farklı yükseltmeler ve cihazlar, Ekko’nun yeteneklerinin temelini oluşturur. Beceri ağacı aracılığıyla bu yetenekleri oyun tarzınıza en uygun şekilde açmanız mümkün. Bu noktada geliştiriciler, hangi becerilerin geliştirileceği kararını oyuncuya bıraktı. Dövüşlerden bahsetmişken, medikal olmayan bir oyuncu olarak başlarda zorlandığımı söylemeliyim. Ekko, özellikle zamanı geri alma yeteneği sayesinde pek çok beladan kurtulabilse de, kalabalık düşman kümelerinde ani karışıklık, zaman zaman insanların kafasını karıştırır. Ama endişeye mahal yok, tipe aşina olan oyuncular durumu çabuk halledecektir, eminim çünkü daha önce de belirttiğim gibi ortası olmayan bir oyuncu olarak sonunda bir seviyeye geldim. Durumu çok iyi yönetmek için ilk saatim. Ayrıca ilerledikçe kazandığımız beceriler de elbette durumu kolaylaştırıyor. Tüm bunlara ek olarak oyun, oyuna başlarken zorluğu ayarlamak için size birçok seçenek sunuyor. Dövüş zorluğundan Ekko’nun zamanı geri alma yeteneğinin sınırına kadar farklı detaylar tamamen oyuncu tarafından ayarlanabilir. Tüm bunları oyuna başladıktan sonra değiştirebileceğinizi de belirtmekte fayda var.

Ekko’nun yeteneklerinden biraz daha bahsetmek gerekirse, karakterimiz ağırlıklı olarak League of Legends’ta karşımıza çıkan temel yeteneklerini kullanıyor. Kısacası burada rastgele sürprizler yok ama bunlar olağanüstü modifiye edilmiş ve bambaşka bir ilacın oyunu için beslenmiş diyebiliriz. Ayrıca yetenek ağacı sayesinde sonradan kazandıklarımızı da sayarsak Ekko özellikle ilerleyen bölümlerde tam bir dövüş makinesine dönüşüyor. Tabii bu noktada hangi becerilerinizi tartmak istediğiniz ya da tezgahları ne sıklıkla ziyaret edip yeni buluşlar yaptığınız da işi etkiliyor.

Düşmanlardan bahsetmeden oynanışı özetlemek mümkün değil. Boss dövüşlerine kulak verip ilk olarak değinmemiz gerekirse, bu büyük düşmanların her birinin özenle tasarlandığını söylemek gerekiyor. Boss dövüşlerini seven oyunculardan biriyseniz bu dövüşlerin sayısının sizi tatmin edeceğini söyleyebiliriz. Her biri farklı yetenekler kullanan patronlar, bazen önemli ölçüde zorlayıcı olabiliyor. Herhangi bir sürprizle karşılaşmamak için daha fazla bahsetmeden standart düşmanlara geçelim. Zaun sokaklarında karşılaştığımız düşmanlar kendi içlerinde pek çeşitlilik göstermiyor.

Peki Zaun bize ne vaat ediyor? Atmosfer nasıl?

Oyun, yarattığı sanat diliyle olağanüstü bir iş çıkarmış. Zaun’un sokakları ve farklı semtleri incelikle tasarlanmıştır. Elbette oyun alanının tasarımı oynanışı doğrudan etkiliyor. Ekko, becerileri ve icatları sayesinde Zaun’daki herhangi bir deliğe deyim yerindeyse bir fare gibi girebiliyor ama Metroidvania çeşidine uygun olarak hepsini doğrudan oyunun başında yapamıyor. Örneğin oyunun ilk bölümlerinde aldığımız özel botlarımız ile daha önce yanından geçmek zorunda kaldığımız plakalara tutunarak duvarda koşabilir ya da ayaklarımız sayesinde iplere tutunarak kayabiliriz. kanca. Bunlar da oyunun haritasında bazen kat etmek zorunda kalacağımız mesafeleri kısaltıyor. Oyunun haritasından bahsetmişken onu da belirtmeden geçmeyelim. Zaun katmanlı bir şehir ve oyun size bunu her adımda hissettiriyor. Oyunun haritasının oldukça büyük olduğunu ve Zaun’un farklı yerlerinde dolaşırken şehre hayran kalacağınızı da belirtelim.

Sonuç olarak…

CONVERGENCE: A League of Legends Story, dünyanın en iyimser karakterlerinden birini çok başarılı bir şekilde ele alıyor. Ekko, yetenekleri açısından oynaması çok keyifli bir karakter ve 2D bir platform oyununa çok akıcı bir şekilde besleniyorlar. Dövüşler keyifli ve cinse aşina olmayan oyuncuları bile bağlayabilecek seviyede. Üstelik oyunumuz tamamen Türkçe. Üstelik seslendirmeler de oldukça başarılı. Oyunu PC’de deneyimledim ve oyun oynadığım süre boyunca herhangi bir bug, hata veya performans sorunu ile karşılaşmadım. İster kıdemli bir League of Legends oyuncusu olun, ister evrene girmek isteyen bir çaylak olun, CONVERGENCE: A Leauge of Legends Hikayesi beklentilerinizi karşılayacak.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu